ORIJENTIRANJE ISLAMSKE VJERONAUKE KA KOMPETENCIJAMA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v16i63.109Ključne riječi:
orijentacija ka kompetencijama, didaktika islamskih vjerskih studija, islamska vjerska edukacija, religijska didaktika, vjeronauka, didaktika zasnovana na principu spirale (didaktička spirala), religijska kompetencija, metodološka kompetencija, poznavanje predmeta, vještine ocjenjivanja, spiritualna kompetencija, emocionalna kompetencija, ‘input’ / ‘output’ orijentacija, obrazovni standardSažetak
UDK 37.02:28(430)
Prijevod: Nina OSMANOVIĆ
Ovaj rad ispituje kako se u Njemačkoj u budućnosti islamska vjeronauka može podučavati na način orijentiran ka kompetencijama. Već dugo postoji konsenzus da sve nastavne predmete treba podučavati metodom zasnovanom na kompetencijama, koncept iz kojeg ni mladi i novi predmet islamske vjeronauke nije izuzet. Dobro je poznato da tek počinje da se razvija određeni pristup ka podučavanju islama. Iz tog razloga se promjena perspektive prvo mora zasnovati na i konkretizirati kroz dotičnu stručnu oblast – u ovom slučaju je to islamska teologija. Ovaj članak to čini tako što kao prvo prezentira i objašnjava interdisciplinarne kompetencije i onda obrazlaže islamsko vjersko shvatanje ispitivanjem dvojnih islamskih koncepata znanja i djelovanja. Te dvije sfere su spojene i diskutuje se pitanje do koje mjere su oba elementa kompatibilna jedan s drugim i do koje mjere se mogu primijeniti u islamskoj vjeronauci. Tekst završava ocjenom razmatranog pitanja i pruža sugestije na koji način se shvatanje kompetencija može proširiti i prilagoditi za islamsku vjeronauku.
Ključne riječi: orijentacija ka kompetencijama, didaktika islamskih vjerskih studija, islamska vjerska edukacija, religijska didaktika, vjeronauka, didaktika zasnovana na principu spirale (didaktička spirala), religijska kompetencija, metodološka kompetencija, poznavanje predmeta, vještine ocjenjivanja, spiritualna kompetencija, emocionalna kompetencija, ‘input’ /‘output’ orijentacija, obrazovni standard.
Tekst pod nazivom “Kompetenzorientierung des Islamunterrichts” objavljen je na njemačkom jeziku u časopisu HIKMA – Zeitschrift für Islamische Theologie und Religionspädagogik, Vol. 6, april 2013, str. 66-79. Universität Osnabrück, Institut für Islamische Theologie. Osnabrück.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.