ORIJENTIRANJE ISLAMSKE VJERONAUKE KA KOMPETENCIJAMA

Autor(i)

  • Musa Bağraç
  • Nina Osmanović

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v16i63.109

Ključne riječi:

orijentacija ka kompetencijama, didaktika islamskih vjerskih studija, islamska vjerska edukacija, religijska didaktika, vjeronauka, didaktika zasnovana na principu spirale (didaktička spirala), religijska kompetencija, metodološka kompetencija, poznavanje predmeta, vještine ocjenjivanja, spiritualna kompetencija, emocionalna kompetencija, ‘input’ / ‘output’ orijentacija, obrazovni standard

Sažetak

UDK 37.02:28(430)

Prijevod: Nina OSMANOVIĆ

Ovaj rad ispituje kako se u Njemačkoj u budućnosti islamska vjeronauka može podučavati na način orijentiran ka kompetencijama. Već dugo postoji konsenzus da sve nastavne predmete treba podučavati metodom zasnovanom na kompetencijama, koncept iz kojeg ni mladi i novi predmet islamske vjeronauke nije izuzet. Dobro je poznato da tek počinje da se razvija određeni pristup ka podučavanju islama. Iz tog razloga se promjena perspektive prvo mora zasnovati na i konkretizirati kroz dotičnu stručnu oblast – u ovom slučaju je to islamska teologija. Ovaj članak to čini tako što kao prvo prezentira i objašnjava interdisciplinarne kompetencije i onda obrazlaže islamsko vjersko shvatanje ispitivanjem dvojnih islamskih koncepata znanja i djelovanja. Te dvije sfere su spojene i diskutuje se pitanje do koje mjere su oba elementa kompatibilna jedan s drugim i do koje mjere se mogu primijeniti u islamskoj vjeronauci. Tekst završava ocjenom razmatranog pitanja i pruža sugestije na koji način se shvatanje kompetencija može proširiti i prilagoditi za islamsku vjeronauku.
Ključne riječi: orijentacija ka kompetencijama, didaktika islamskih vjerskih studija, islamska vjerska edukacija, religijska didaktika, vjeronauka, didaktika zasnovana na principu spirale (didaktička spirala), religijska kompetencija, metodološka kompetencija, poznavanje predmeta, vještine ocjenjivanja, spiritualna kompetencija, emocionalna kompetencija, ‘input’ /‘output’ orijentacija, obrazovni standard.

Tekst pod nazivom “Kompetenzorientierung des Islamunterrichts” objavljen je na njemačkom jeziku u časopisu HIKMA – Zeitschrift für Islamische Theologie und Religionspädagogik, Vol. 6, april 2013, str. 66-79. Universität Osnabrück, Institut für Islamische Theologie. Osnabrück.

 

Downloads

Objavljeno

01-08-2022

How to Cite

Bağraç, M., & Osmanović, N. (2022). ORIJENTIRANJE ISLAMSKE VJERONAUKE KA KOMPETENCIJAMA. Novi Muallim, 16(63), 84–91. https://doi.org/10.26340/muallim.v16i63.109

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM

Most read articles by the same author(s)