IZUČAVANJE TEFSIRA U ISLAMSKIM ODGOJNO–OBRAZOVNIM INSTITUCIJAMA U BOSNI I HERCEGOVINI IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA

Autor(i)

  • Abdulah Husić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1586

Ključne riječi:

Izučavanje tefsira, islamske odgojno-obrazovne institucije u BiH, reforme medresa

Sažetak

UDK 28-254:37(497.6)"19"

Izučavanje tefsira u islamskim odgojno-obrazovnim institucijama u Bosni i Hercegovini ima svoju višestoljetnu tradiciju, tačnije, još od XVI. stoljeća i izgradnje prvih medresa na ovim prostorima. Bosanskohercegovačke medrese su preuzele sistem osmanskog obrazovanja pa se u njima tefsir izučavao na arapskom jeziku kroz djela istaknutih mufessira poput as-Sujutija, al-Beydawija az-Zamahšerija i an-Nasafija. Kontinuitet njegovog izučavanja zadržat će se i u XX. stoljeću. U XX. stoljeću se tefsir pored medresa izučavao i u visokoškolskim islamskim odgojno-obrazovnim ustanovama. U fokusu ovog rada izučavanje tefsira u islamskim odgojno-obrazovnim institucijama u periodu između dva svjetska rata, u kojem je provedeno nekoliko značajnih i cjelovitih reformi rada medresa. Sredinom prve polovice XX. stoljeća, pored već ustaljenih udžbenika na turskom i arapskom jeziku, počinju se izdavati udžbenici tefsira i na bosanskom jeziku.

Downloads

Objavljeno

28-07-2022

How to Cite

Husić, A. (2022). IZUČAVANJE TEFSIRA U ISLAMSKIM ODGOJNO–OBRAZOVNIM INSTITUCIJAMA U BOSNI I HERCEGOVINI IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA. Novi Muallim, 18(70), 80–86. https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1586

Broj časopisa

Rubrika

HISTORIJA OBRAZOVANJA