MEKTEB – KONTINUITET U POUČAVANJU, ODGOJU I INOVACIJAMA

Autor(i)

  • Nusret ABDIBEGOVIĆ

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v19i74.1652

Ključne riječi:

mekteb, mektebska pouka, podučavanje, polaznik, muallim/mualima, misija, nastavni plan i program, pravilnik, nastava

Sažetak

UDK 28-472-053.2

Rad je prezentiran na savjetovanju sa muftijama i glavnim imamima koje je u organizaciji Uprave za vjerske poslove održano u Sarajevu, 29. avgusta 2018. godine. U radu se tretira pitanje mektebske pouke kao kontinuiteta organizovanog islamskog poučavanja na ovim prostorima. Rad također, daje prikaz društvenih okolnosti u kojima se ovaj proces odvijao, te načine na koje je naša ulema koristeći stoljetno iskustvo pravno regulirala i normirala, postavljajući mekteb kao polaznu, temeljnu instituciju islamskog poučavanja mladih naraštaja. Od 1882. godine i uspostave posebne strukture i vjerske organizacije (Rijaseta) u okviru Austro-Ugarske monarhije, te za period duži od jednog stoljeća IZ-e je u kontinuitetu postojanja i djelovanja institucionalno brinula o mektebu, mektebskom poučavanju, te traganju za adekvatnim rješenjima. Bez obzira na izazove, poteškoće i prepreke na koje je nailazila, IZ-e je na tom putu iznalazila i nudila odgovore u duhu vremena i potreba vjernika. To je bio institucionalni pristup koji je obuhvatao: iskazivanje odgovornosti i brige za preuzeti emanet, iznalaženje i postavljanje različitih nivoa i načina pouke, školovanje, pripremanje i dekretiranje stručnih kadrova, usvajanjem Uredbi, Pravilnika, Nastavnih planova i programa, te osmišljavanjem različitih programskih sadržaja.

Downloads

Objavljeno

27-07-2022

How to Cite

ABDIBEGOVIĆ, N. (2022). MEKTEB – KONTINUITET U POUČAVANJU, ODGOJU I INOVACIJAMA. Novi Muallim, 19(74), 3–11. https://doi.org/10.26340/muallim.v19i74.1652

Broj časopisa

Rubrika

PUTOKAZI

Most read articles by the same author(s)