ULOGA PORODICE I ŠKOLE U AFIRMACIJI BEZBJEDNOSNE KULTURE

Autor(i)

  • Sumejja Smailagić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v20i79.1739

Ključne riječi:

porodica, škola, bezbjednost, bezbjednosna kultura

Sažetak

UDK 37.06:364.636(497.11)

Autorica u radu analizira status, položaj i utjecaj porodice i škole kao esencijalnih institucija na kulturološko i intelektualno formiranje mlade ličnosti s aspekta bezbjednosne kulture. Projekcija koncepta zasniva se na osnovama naučne analize, koncipirana u teorijskoj i empirijskoj ravni. Ima za cilj da istakne i ukaže na značaj bezbjednosne kulture učenika osnovnih i srednjih škola, koja se direktno i indirektno reflektuje na njihovu ukupnu bezbjednost u savremenim civilizacijskim i urbanim uslovima života. U sprečavanju pojava, procesa i događaja koji mogu da ugroze bezbjednost i zdravlje, kao i životnu sredinu, imperativna je potreba da se daju ocjene, prijedlozi i sugestije za dalji razvoj sistema upravljanja zaštitom učenika od bezbjednosnih rizika. U okviru studije istraženi su svi elementi značajni za funkcionalnu porodicu, organizaciju i edukaciju učenika, kao i zaposlenih u osnovnim i srednjim školama u okviru obrazovno-vaspitnog sistema na teritoriji države Srbije. Nalazi dobijeni na reprezentativnom uzorku omogućili su naučnu analizu i uopštavanje, a potom su stavljeni u funkciju projektovanja modela bezbjednosne kulture. Dakle, u postupku empirijskog istraživanja izvršene su deskriptivna i faktorska analiza podataka, manifestnih varijabli, kao i faktora utjecaja koji su od značaja za bezbjednost i zaštitu učenika od bezbjednosnih rizika i razvoj njihove bezbjednosne kulture u procesu obrazovanja i vaspitanja. Pored toga, izvršena je i analiza normativno-pravne regulative bezbjednosti u institucijama obrazovanja i vaspitanja, kao i analiza programskih sadržaja u osnovnim i srednjim školama.

Downloads

Objavljeno

29-09-2019

How to Cite

Smailagić, S. (2019). ULOGA PORODICE I ŠKOLE U AFIRMACIJI BEZBJEDNOSNE KULTURE. Novi Muallim, 20(79), 90–97. https://doi.org/10.26340/muallim.v20i79.1739