STJECANJE ZNANJA I POŠTIVANJE ODNOSA KOJI NA TOM PUTU NASTAJU

Autor(i)

  • Edin Memić MIZ Travnik

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v22i87.1875

Ključne riječi:

Znanje, sticanje znanja, učenik, učitelj, poštivanje

Sažetak

UDK 28-23
         28-254

U svakom vremenu i na svakom prostoru znanje predstavlja jednu od najvećih Allahovih blagodati za čije traženje su vjernici imperativno pozvani kroz dva osnovna izvora islama: Kur’an i Hadis. Znanje je bogatstvo i moć. Prema učenju islama, ono je ibadet koji, ako je popraćen ispravnim nijjetom, na visok pijadestal ovog i onog svijeta postavlja njegove nositelje – učene ljude. Autor kroz ovaj rad nastoji progovoriti ponajviše o odnosima koje stjecanje znanja stvara dvosmjerno, s obzirom na to da taj proces nije nikada bio jednosmjernog karaktera. U tom smislu autor ističe da je riječ o sljedećim odnosima: odnosu učenika prema učenju i naučenom kao i prema onima koji mu pomažu na tom putu; odnosu prema učeniku i odnosu prema učenim ljudima neovisno o oblasti kojoj pripadaju. Kroz odabrane ajete i hadise autor ukazuje na ispravno poštivanje tih odnosa, ali i na pogubnost njihovog nepoštivanja.

Downloads

Objavljeno

20-10-2021

How to Cite

Memić, E. (2021). STJECANJE ZNANJA I POŠTIVANJE ODNOSA KOJI NA TOM PUTU NASTAJU. Novi Muallim, 22(87), 26–29. https://doi.org/10.26340/muallim.v22i87.1875