MODEL ZA PROCJENU KVALITETA UDŽBENIKA MEKTEPSKE NASTAVE

Autor(i)

  • Amina Isanović

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v14i55.307

Ključne riječi:

Udžbenik, udžbenik mektepske nastave, kvalitet udžbenika, indikatori za procjenu kvaliteta udžbenika

Sažetak

Unutar savremenog diskursa o udžbeničkim studijama evidentna je  saglasnost o tome kako ne postoji jedinstven model za procjenu kvaliteta udžbenika. Istovremeno, ističe se potreba za uspostavljanjem jasnih kriterija vrednovanja udžbenickog materijala u svrhu odgovaranja potrebama nastavne komunikacije i njenih učesnika. Ovaj rad predstavlja pokušaj razvijanja modela za procjenu udžbenikâ mektepske nastave, uz uvažavanje specifičnosti didaktičkog oblikovanja vjerske poruke, s jedne strane, te spoznajnih i drugih duhovnih potreba polaznika vjerske pouke, s druge strane. Razvijena je matrica za procjenu kvaliteta udžbenika koja počiva na shvatanju udžbenika kao medija komunikacije između polaznika vjerske pouke i sadržaja koji udžbenik posreduje. U skladu s time, model polazi od pretpostavke da su u komunikaciji podjednako važni sadržajni i odnosni aspekt (sadržaj koji udžbenik prenosi i način na koji je taj sadržaj uobličen). Na temelju postavljene matrice obavljena je kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja udžbenika za mektepsku pouku. Na osnovu dobivenih rezultata date su preporuke za didaktičko oblikovanje udžbenika vjerske pouke.

Downloads

Objavljeno

02-08-2022

How to Cite

Isanović, A. (2022). MODEL ZA PROCJENU KVALITETA UDŽBENIKA MEKTEPSKE NASTAVE. Novi Muallim, 14(55), 33–44. https://doi.org/10.26340/muallim.v14i55.307

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIMOV FORUM