ODGOVORNOST OBRAZOVANJA ZA POLOŽAJ ŽENE U MODERNOM DRUŠTVU

Autor(i)

  • Elvira Velić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v10i39.1406

Ključne riječi:

Žena, diskriminacija, potrebe, obrazovanje, uloge, jednakost, dostojanstvo

Sažetak

Menadžment u obrazovanju konačno bi morao ponuditi novu paradigmu odgoja i obrazovanja koja bi se zasnivala na koncepciji rodne ravnopravnosti. «Rodna ravnopravnost znači ravnopravnost, postizanje jednakog sudjelovanja, moći i zastupljenosti žena i muškaraca u svim sferama života, postojanje istinskog partnerstva u svim oblastima» (preuzeto sa: http://www.g 17plus-vojvodina.org). Postoje mnoge činjenice koje potvrđuju da se različiti oblici diskriminacije žena, kao i mnogih drugih oblika diskriminacije, nisu otklonili ni u novom, modernom dobu. Žene su gotovo uvijek na prvome mjestu kad se govori o različitim vrstama obespravljenosti, pa tako i kad je riječ o obrazovanju. Zaštititi položaj žene u modernom društvu i osigurati joj potrebna ljudska prava koja podrazumijevaju i društvenu integraciju, jedino je moguće posredstvom obrazovanja, koje je njeno neupitno pravo. Obrazovani muškarci u odnosu na žene lakše dolaze do ostvarenja ličnih prava. Postavlja se logično pitanje jesu li ciljevi, zadaci, metode, nastavni sadržaji i edukatori. odgajatelji iz temeljnih, i onih koji dolaze kasnije, nivoa odgojno-obrazovnih sistema izvrsili svoju demokratsku funkciju odgoja i obrazovanja. «Problemi koji su povezani sa diskriminacijom generalno su neformalne prirode, sto otežava njihovo identificiranje. Ovi problemi bi trebali formirati oblast studija za obrazovne menadžere u kontekstu tekućih obuka i cjeloživotne edukacije » (preuzeto sa: http://www.coe.int/t/e/human_rights/ equafit).

Downloads

Objavljeno

05-08-2022

How to Cite

Velić, E. (2022). ODGOVORNOST OBRAZOVANJA ZA POLOŽAJ ŽENE U MODERNOM DRUŠTVU. Novi Muallim, 10(39), 95–102. https://doi.org/10.26340/muallim.v10i39.1406

Broj časopisa

Rubrika

SAGLEDAVANJA