PROCJENA STRAHA OD OCJENJIVANJA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1584Ključne riječi:
Strah, ocjenjivanje, učenici, nastavnici, školaSažetak
UDK 159.9
371.26
Strah od ocjenjivanja je tematika koja je u školstvu uvijek aktuelna i prisutna. U kojoj mjeri i na koji način se ispoljava strah od ocjenjivanja kod učenika osnovne i srednje škole, na osnovu procjene nastavnika i profesora predmetne nastave je i tema ovog istraživanja. Metoda ovog rada je provođenje anketiranja nastavnika/profesora predmetne nastave u osnovnoj školi u Travniku i srednjoj školi u Jajcu. U pitanju je transverzalno istraživanje. Ispitanici su dobrovoljno sudjelovali u istraživanju. Instrument istraživanja pored osnovnih podataka o ispitanicima sadrži skaler procjene od 21 dio (item) o strahu od ocjenjivanja, koji je podijeljen na tri subskale o psihosomatskim reakcijama, strahu od neuspjeha i socijalnoj devalvaciji. Rezultati istraživanja pokazuju da je strah od ocjenjivanja prisutan kod učenika u značajnoj mjeri, ali i da su sva tri oblika ispoljavanja straha od ocjenjivanja: psihosomatske reakcije, strah od neuspjeha i socijalna devalvacija prisutniji, odnosno izraženiji kod učenika srednje škole u odnosu na učenike koji pohađaju osnovnu školu, uz 99% pouzdanosti. Zaključak je da bi trebalo naći način da se ublaži strah od ocjenjivanja prvenstveno kod učenika srednje škole u odnosu na učenike osnovne škole u predmetnoj nastavi. Naš prijedlog za nova istraživanja je veći broj ispitanika, da se uporede učenici u razrednoj i predmetnoj nastavi, da se u analizu uključe spol učenika i njihov školski uspjeh da bi se pronašlo adekvatno rješenje za ublažavanje straha od ocjenjivanja kod učenika.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.