PROCJENA STRAHA OD OCJENJIVANJA

Autor(i)

  • Amna Bajramović
  • Edita Vuković
  • Harun Herceg

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1584

Ključne riječi:

Strah, ocjenjivanje, učenici, nastavnici, škola

Sažetak

UDK 159.9
          371.26

Strah od ocjenjivanja je tematika koja je u školstvu uvijek aktuelna i prisutna. U kojoj mjeri i na koji način se ispoljava strah od ocjenjivanja kod učenika osnovne i srednje škole, na osnovu procjene nastavnika i profesora predmetne nastave je i tema ovog istraživanja. Metoda ovog rada je provođenje anketiranja nastavnika/profesora predmetne nastave u osnovnoj školi u Travniku i srednjoj školi u Jajcu. U pitanju je transverzalno istraživanje. Ispitanici su dobrovoljno sudjelovali u istraživanju. Instrument istraživanja pored osnovnih podataka o ispitanicima sadrži skaler procjene od 21 dio (item) o strahu od ocjenjivanja, koji je podijeljen na tri subskale o psihosomatskim reakcijama, strahu od neuspjeha i socijalnoj devalvaciji. Rezultati istraživanja pokazuju da je strah od ocjenjivanja prisutan kod učenika u značajnoj mjeri, ali i da su sva tri oblika ispoljavanja straha od ocjenjivanja: psihosomatske reakcije, strah od neuspjeha i socijalna devalvacija prisutniji, odnosno izraženiji kod učenika srednje škole u odnosu na učenike koji pohađaju osnovnu školu, uz 99% pouzdanosti. Zaključak je da bi trebalo naći način da se ublaži strah od ocjenjivanja prvenstveno kod učenika srednje škole u odnosu na učenike osnovne škole u predmetnoj nastavi. Naš prijedlog za nova istraživanja je veći broj ispitanika, da se uporede učenici u razrednoj i predmetnoj nastavi, da se u analizu uključe spol učenika i njihov školski uspjeh da bi se pronašlo adekvatno rješenje za ublažavanje straha od ocjenjivanja kod učenika.

Downloads

Objavljeno

28-07-2022

How to Cite

Bajramović, A., Vuković, E., & Herceg, H. (2022). PROCJENA STRAHA OD OCJENJIVANJA. Novi Muallim, 18(70), 63–71. https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1584

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM