PITANJE KONAČNOG SUVERENITETA KROZ PRIZMU DVA KLASIČNA I DVA MODERNA TEFSIRA

Autor(i)

  • Ilma Delić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v21i81.1762

Ključne riječi:

Božiji suverenitet, sekularna država, demokratija, pluralizam, sud

Sažetak

UDK 28-254

Naspram demokratije kao oblika vlasti koji generalno podrazumijeva kako konačna vlast pripada narodu, s druge strane stoji islamski politički sistem u kome je konačni autoritet afirmacija suvereniteta Božije volje. Analogno
ovome postavlja se sljedeće pitanje: da li su ideali demokratije oprečni idealima Šerijata? Ovaj rad nudi komparativni prikaz tumačenja ajeta koji sadrži pojam hukm (sud, presuda, autoritet, naredba, zapovijed, vladavina, dekret, odluka) kroz dva klasična i dva moderna tefsira. Riječ je o 50. ajetu sure El-Ma’ide – أحْسَنُ مِنَ اللهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ � أفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ �
(Zar oni traže da im se kao u pagansko doba sudi? A ko je od Allaha bolji sudija narodu koji čvrsto vjeruje?). Zaključuje se kako demokratija i pluralizam u muslimanskom svijetu svoje uporište crpe iz vjerskih principa, a ne naslanjajući se na one iz kasnog modernog Zapada. U praksi, to bi značilo da se ostvarenje ideala islama i samih muslimana najbolje postiže kroz kontrolirano odvajanje vjerskih i političkih organa.

 

Downloads

Objavljeno

18-09-2020

How to Cite

Delić, I. (2020). PITANJE KONAČNOG SUVERENITETA KROZ PRIZMU DVA KLASIČNA I DVA MODERNA TEFSIRA. Novi Muallim, 21(81), 66–73. https://doi.org/10.26340/muallim.v21i81.1762

Broj časopisa

Rubrika

ISLAMSKE TEME