Islamski odgoj kao sredstvo društvene reforme

Autor(i)

  • Hasudin Atanović

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2175

Ključne riječi:

islamski odgoj, društvena reforma, fitra, moralna odgovornost, sloboda izbora

Sažetak

UDK
28-42
28-47

Rad istražuje ulogu islamskog odgoja u suočavanju sa savremenim društvenim izazovima poput moralnog relativizma, identitetske krize i društvene polarizacije. Autor polazi od teze da istinska društvena promjena započinje unutrašnjom preobrazbom pojedinca. Islamski odgoj se tako ne svodi na prenošenje religijskog znanja, već postaje sredstvo oblikovanja moralne svijesti i kolektivne odgovornosti. U fokusu rada su tri temeljna principa islamske antropologije: fitra kao prirođena dispozicija prema dobru, sloboda izbora kao pretpostavka moralne autonomije, te odgovornost kao cilj odgoja. Kroz analizu uloge porodice, džamije i obrazovnih institucija, razmatra se kako islamski odgoj može jačati društvenu koheziju i spriječiti devijacije u ponašanju.

Rad se oslanja na klasične i savremene autore te predlaže reinterpretaciju islamskih vrijednosti unutar pluralnih društava. Zaključno, ističe se potencijal islamskog odgoja kao stabilizirajućeg i transformativnog faktora u izgradnji pravednijeg i inkluzivnijeg društva.

Downloads

Objavljeno

31-10-2025

How to Cite

Atanović, H. (2025). Islamski odgoj kao sredstvo društvene reforme. Novi Muallim, 26(103), 34–40. https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2175