EMOCIONALNA KLIMA U MEKTEBU

Autor(i)

  • Malik Šljivo

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v13i49.543

Sažetak

Mektebi su najbrojnije odgojno-obrazovne ustanove u Bosni i Hercegovini. Kroz mekteb se olakšava ispunjavanje roditeljske obaveze i prava koja u tom pogledu imaju njihova djeca. Porodica nema sve one kompetencije i potencijale koji su potrebni da bi se djetetu pružio adekvatan nivo islamskih odgojno-obrazovnih sadržaja. Emocionalna klima u razredu vrlo je bitna za motiviranost učenika, za njihove rezultate u učenju i njihovo trajno emocionalno stanje. Prema nekim istraživačima, povremena upozorenja upućuju na pojavljivanje nekih nepoželjnih oblika, kao što su: ozračje straha, dosade, pasivnog otpora i netrpeljivosti. Dok se efikasno učenje u razredu može razlikovati prema pozitivnosti i produktivnosti klime koja je vrsta socijalnih odnosa u razredu, oblika komunikacije nastavnika i učenika i njihovih emocionalnih veza koja dovodi do dobrih i trajnih rezultata u učenju, uz održavanje zdravih emocionalnih odnosa prema drugima i prema samome sebi. Faktori koji uječu na radnu klimu u mektebu su isti koji utječu i u školskoj nastavi, te specifičnosti koje karakterišu mektepsku nastavu. Prvi faktor je muallim, a susrećemo se sa dva stila ponašanja: direktni i indirektni. Zatim učenici, polaznici mektepske nastave među kojima se nalaze stidljiva i agresivna djeca, obeshrabrena i hvalisava, te učenici koji varaju a i oni koji su novi u mektebu. Na radnu klimu u mektebu utječu i drugi faktori, unutarnji i vanjski, a neki od njih su specifični samo za mektepsku nastavu kao što su: Vrijeme održavanja nastave, Prirodno i društveno okruženje, Vanjsko i unutarnje uređenje mekteba, te dobra i uređena organizacija na nivou medžlisa i džemata, kao i zdravi međuljudski odnosi.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Šljivo, M. (2022). EMOCIONALNA KLIMA U MEKTEBU. Novi Muallim, 13(49), 57–64. https://doi.org/10.26340/muallim.v13i49.543

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM