STRUČNO VOĐENJE UČENIKA OSNOVNIH ŠKOLA U IZBORU ODGOVARAJUĆEG ZANIMANJA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v12i47.621Sažetak
Osnovna škola ima vrlo značajnu ulogu u ranoj identifikaciji učenikovih sposobnosti i sklonosti kao i u usmjeravanju učenika pri odabiru srednje škole za nastavak školovanja prema njihovim individualnim karakteristikama. U nastojanjima da što prije utvrdi koje je njegovo odgovarajuće zanimanje čovjeku je potrebna pomoć. Takvu pomoć mu mogu pružiti stručnjaci pedagoške i psihološke struke koji je najlakše realizuju kroz sistem redovnog školovanja. Pomoć se ogleda u stalnom mjerenju i praćenju učenikovih sposobnosti na osnovu kojih se vrši usmjeravanje na određeno područje rada. Praćenje i usmjeravanje učenika je postupak kojem društvo mora posvetiti veliku pažnju da bi se izbjegle neželjene pojave. U skladu sa tim je i provedeno ovo istraživanje kojim smo provjeravali hipotezu da osnovne škole ne vrše stručno vođenje svojih učenika u izboru odgovarajućeg zanimanja. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na postojanje indikatora zanemarivanja stručnog vođenja učenika osnovnih škola u izboru zanimanja od strane same škole. Ovakvi rezultati nameću potrebu za novim i preciznijim istraživanjima koja će se baviti ovim pitanjem. Rezultati tih istraživanja će poslužiti kao osnova za unapređenje postupka stručnog vođenja učenika u izboru zanimanja kao izuzetno važnog faktora osposobljavanja savremenog čovjeka za savremeni svijet.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.