STRUČNO VOĐENJE UČENIKA OSNOVNIH ŠKOLA U IZBORU ODGOVARAJUĆEG ZANIMANJA

Autor(i)

  • Fadil Ramić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v12i47.621

Sažetak

Osnovna škola ima vrlo značajnu ulogu u ranoj identifikaciji učenikovih sposobnosti i sklonosti kao i u usmjeravanju učenika pri odabiru srednje škole za nastavak školovanja prema njihovim individualnim karakteristikama. U nastojanjima da što prije utvrdi koje je njegovo odgovarajuće zanimanje čovjeku je potrebna pomoć. Takvu pomoć mu mogu pružiti stručnjaci pedagoške i psihološke struke koji je najlakše realizuju kroz sistem redovnog školovanja. Pomoć se ogleda u stalnom mjerenju i praćenju učenikovih sposobnosti na osnovu kojih se vrši usmjeravanje na određeno područje rada. Praćenje i usmjeravanje učenika je postupak kojem društvo mora posvetiti veliku pažnju da bi se izbjegle neželjene pojave. U skladu sa tim je i provedeno ovo istraživanje kojim smo provjeravali hipotezu da osnovne škole ne vrše stručno vođenje svojih učenika u izboru odgovarajućeg zanimanja. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na postojanje indikatora zanemarivanja stručnog vođenja učenika osnovnih škola u izboru zanimanja od strane same škole. Ovakvi rezultati nameću potrebu za novim i preciznijim istraživanjima koja će se baviti ovim pitanjem. Rezultati tih istraživanja će poslužiti kao osnova za unapređenje postupka stručnog vođenja učenika u izboru zanimanja kao izuzetno važnog faktora osposobljavanja savremenog čovjeka za savremeni svijet.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Ramić, F. (2022). STRUČNO VOĐENJE UČENIKA OSNOVNIH ŠKOLA U IZBORU ODGOVARAJUĆEG ZANIMANJA. Novi Muallim, 12(47), 81–89. https://doi.org/10.26340/muallim.v12i47.621

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM