RAZLIKE I SLIČNOSTI IZMEĐU NADARENOSTI I TALENTIRANOSTI

Autor(i)

  • Nedžad Osmić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v11i41.803

Ključne riječi:

Djeca sa posebnim potrebama, darovitost/ nadarenost, talentiranost, sličnosti, razlike

Sažetak

Učenici sa iznadprosječnim sposobnostima tj. darovita/ talentirana djeca spadaju u kategoriju djece sa posebnim potrebama. Zavisno od poimanja i definiranja pojmova darovitost/talentiranost u populaciji se nalazi od 1-1.5% do 15-20% darovite/talentirane djece. U znanstvenom svijetu postoji 140 definicija darovitosti. Ovako razuđeno definiranje proizilazi iz različitog shvatanja i poimanja termina nadarenost i talenat. Većina teoretičara pojmove darovitost i talentiranost smatraju sinonimima. Neki teoretičari ih ipak razlikuju ukazujući na činjenice po kojima ih pokušavaju razlikovati. U radu su prezentovane brojne definicije koje daju mnogobrojne i različite odgovore na pitanje „Šta je to nadarenost?“. Zavisno od uvjeta koji se uzimaju u razmatranje (vrijeme javljanja, karakteristike ponašanja, vrsta ponašanja), nadarenost/talenat se različito definira i te definicije su usmjerene na: osobine darovitih, kognitivne modele darovitosti, postignuće, psihosocijalne činitelje. Na osnovu navedenih mišljenja i shvatanja u radu su navedene sličnosti i razlike koje proizilaze iz analiziranih definicija nadarenosti i talenta.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Osmić, N. (2022). RAZLIKE I SLIČNOSTI IZMEĐU NADARENOSTI I TALENTIRANOSTI. Novi Muallim, 11(41), 64–70. https://doi.org/10.26340/muallim.v11i41.803

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM

Most read articles by the same author(s)