ODGOJ KAO ODGOVOR NA POTENCIJU KREATIVNOSTI
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v24i95.2039Ključne riječi:
kreacijsko podučavanje, kreativnost, odgojni čin, obiteljsko okruženje, školsko okruženjeSažetak
UDK: 37.032-053.4/.5
Aktualnost problematike kreativnosti u savremenom odgojnom diskursu je neupitna, iako se ovaj pojam danas teorijski vrlo pluralistički etablira. S tim u vezi, pojam kreativnost najuže korespondira s pojmovima novstvenost, inovacija, stvaralaštvo, potencijal, otkriće, talenat, generiranje ideja, divergentno mišljenje. Svaki od ovih pojmova identificira neke od aspekata ljudske izvedbe koje mogu biti i najčešće jesu dio kreativnosti, ali oni nisu sinonim za kreativnost. Definiranje i spoznavanje kreativnosti kao interdisciplinarnog, višedimenzionalnog pojma u savremenom odgoju je neophodno, jer saznanja o kreativnosti i njenoj prirodi znatno olakšavaju i pospješuju procese učenja i podučavanja. Cilj ovog rada je elaborirati specifičnosti kultivisanja kreativnosti u obiteljskom i školskom okruženju, uz isticanje uvjeta potrebnih za iskorake prema kreacijskom učenju i podučavanju. Kreativnost u jednom i drugom socijalnom okruženju potrebuje kreacijske vidove učenja i podučavanja; prepoznavanje kreativnih potencijala i ohrabrivanje u procesu nastajanja kreativnih ideja i/ili kreativnih produkata. Odgojni čin, u cijelosti, treba da bude traganje - odgovor na potenciju kreativnosti, naročito uključujući raznolike poticaje usmjerene ka razvoju unutarnjih snaga. Posredstvom holističkog razumijevanja kreativnosti kroz različite kontekste bit će istaknute ključne odrednice i preporuke za implementiranje kreacijskog podučavanja u odgojnoj praksi.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.