Ibn Ašurovo djelovanje na reformi islamskog obrazovanja

Autor(i)

  • Abdusamed Podojak Medžlis Islamske zajednice Sarajevo

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v25i97.2077

Ključne riječi:

reforma islamskog obrazovanja, Muhammed et-Tahir ibn Ašur, Ez-Zejtuna Univerzitet, Tunis, islamski reformizam

Sažetak

UDK: 37.014:28(611)

Savremeni svijet konstantno zahtijeva prilagođavanje, mijenjanje i unapređivanje školskog i obrazovnog sistema. U skladu s tim, javlja se potreba da se u okviru obrazovanja prilagode metodološki pristupi, nastavni kurikulumi i udžbenici, sve u cilju kvalitetnije pripreme učenika da odgovore zahtjevu vremena u kojem žive. Nažalost, muslimanski svijet i obrazovne institucije s islamskim predznakom početkom 20. stoljeća kasnile su s takvim reformama. U ovom radu predstavit ćemo obuhvatnu reformu islamskog obrazovanja koju je inicirao učenjak i reformator, rektor Univerziteta Ez-Zejtuna, Muhammed et-Tahir ibn Ašur. Kroz historijski pregled islamskog obrazovanja ovaj učenjak nastojao je uočiti probleme koji su uzrokovali stagniranje na polju obrazovanja, a potom ponuditi rješenja za njegovu reformu. Njegove ideje i savjeti i danas su aktuelni jer još postoji prostor za poboljšanje islamskog obrazovanja koje bi trebalo odgovoriti zahtjevima vremena, a ne trajati kao relikt prošlosti.

Downloads

Objavljeno

30-05-2024

How to Cite

Podojak, A. (2024). Ibn Ašurovo djelovanje na reformi islamskog obrazovanja. Novi Muallim, 25(97), 64–67. https://doi.org/10.26340/muallim.v25i97.2077

Broj časopisa

Rubrika

ISLAMSKE TEME