ISLAM, KOLONIJALNOST I PEDAGOGIJA KOGNITIVNOG OSLOBOĐENJA U VISOKOM OBRAZOVANJU
Ključne riječi:
islam, kolonijalizam, obrazovanje, epistemologija, metafizikaSažetak
Eurocentrična intelektualna dominacija u akademskom proučavanju islama marginalizira islamske epistemologije, perpetuirajući intelektualnu hijerarhiju koja potkopava islamske tradicije i njihove sisteme. Takva neravnoteža, i na Zapadu i u muslimanskim zajednicama, obeshrabruje kritičko heurističko bavljenje bogatim intelektualnim naslijeđem islama. Time se propušta važna prilika, budući da se islamske intelektualne tradicije, naročito u oblasti metafizike i teologije, mogu iskoristiti za pružanje vitalnih perspektiva u nastavi visokog obrazovanja. Umjesto kritiziranja islama iz euro-američke perspektive, metodološki alati orijentalizma mogu se
iskoristiti za istraživanje potencijala islamskih tradicija da ponude alternativne odgovore na savremene izazove. Angažiranje oko ovih tradicija pruža temelj holističkoj viziji visokog obrazovanja, podučavanja i kritičkog mišljenja na načine koji integriraju epistemologiju, ontologiju i etiku. Ovakav pristup može ponuditi važne perspektive za prevladavanje dehumanizirajućih trendova u savremenom visokom obrazovanju, preusmjeravajući intelektualne napore ka etičkom, holističkom angažmanu.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.