STANJE I PERSPEKTIVE MEKTEBA U ODGOJNO OBRAZOVNOM SISTEMU ISLAMSKE ZAJEDNICE U BOSNI I HERCEGOVINI

Autor(i)

  • Ibrahim Begović

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v14i55.302

Ključne riječi:

Islamska zajednica u BiH, Mekteb, odgojno-obrazovni sistem

Sažetak

Stjecanje znanja u islamu se podrazumijeva kao živi, kontinuirani i nedovršeni proces koji čovjeka konstantno suočava sa novim izazovima i novim traganjima. Cilj ovog rada je dati nekoliko naznaka koje upućuju na to da je i mekteb kao osnovna islamska odgojno-obrazovna ustanova u tom procesu. Kao i diljem muslimanskog svijeta, svijest o ulozi i značaju mekteba u izgradnji i čuvanju islamskog identiteta pokretačka je snaga Islamskoj zajednici u BiH za očuvanje i unapređenje ove ustanove. Istrajno bdijenje nad mektebom tokom minulih stoljeća omogućava nam da u ovom vremenu koje donosi brojne teške izazove u pogledu vrednovanja duhovnih vrijednosti usmjerimo naša nastojanja da se mekteb u percepciji muslimana s punim povjerenjem doživljava kao ustanova čiju ulogu i mjesto nijedna druga ustanova ne može preuzeti niti nadoknaditi. Tokom višegodišnjeg analitičkog praćenja mektepskog odgojno-obrazovnog rada, uočeno je da postoje potrebe, ali i mogućnosti šireg edukativnog djelovanja mekteba. Zapravo, to je zahtjev i izazov novog vremena. Prihvatajući taj izazov, Vjerskoprosvjetna služba se odvažila da poduzme korake za promjene koje bi dosadašnji “klasični” transformisale u “novi” mekteb, ustanovu koja bi, osim djece, zadovoljavala specifične islamske edukativne potrebe i ostalih uzrasnih i starosnih kategorija džemata.

Downloads

Objavljeno

02-08-2022

How to Cite

Begović, I. (2022). STANJE I PERSPEKTIVE MEKTEBA U ODGOJNO OBRAZOVNOM SISTEMU ISLAMSKE ZAJEDNICE U BOSNI I HERCEGOVINI. Novi Muallim, 14(55), 4–9. https://doi.org/10.26340/muallim.v14i55.302

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIMOV FORUM