FENOMEN RADA U TEORIJI I PRAKSI ISLAMA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v14i54.346Ključne riječi:
Bog dž.š., čovjek, Poslanik a.s., Islam, Kur'an, Hadis, Šerijat, društvo, »radno društvo«, vlasništvo, teorija, vjera, religija, doktrina, ideologija, rad, djelovanje, praksaSažetak
Aktuelno stanje islamskog (muslimanskog) svijeta zahtijeva svaki put iznova traženje razloga njegove fragmentiranosti, partikularizma i stagnacije. A razlozi mogu biti samo u idejama i(li) praktičnom djelovanju. Stalna stagnacija islamskog svijeta na moralnom, političkom i ekonomskom planu, neprijateljima islama je poslužila za kompromitaciju i same Ideje, doktrine (vjere) islama. Ljudski svijet je nastao Božijom voljom i opstoji zahvaljujući prirodnim, Božijim zakonitostima a raste, razvija se ili propada zahvaljujući ljudskom djelovanju. Čovjek je »bačen« na zemlju i prinuđen na djelovanje, akciju, rad, kako bi mogao zadovoljiti svoje novonastale individualne i društvene potrebe. Za sve što je čovjek izgradio može zahvaliti radu, koji je kroz čitavu povijest tretiran kao teškoća, monotona i beskonačna aktivnost koja se jedva da izdržati. Rad je u čovjekov život unosio duboke promjene, nekad sa pozitivnim, a nekad sa negativnim posljedicama. Dakle, on označava dva različita oblika ljudskog angažmana u svijetu. U jednom se radi o tome da rad (dobar) pruža osjećanja ispunjenosti, zadovoljstva i uspješnosti, a u drugom (loš) on znači muku, prisilu, trud, naprezanje, žrtvovanje i propadanje. Ne postoji niti jedan drugi termin u bilo kojem jeziku koji je toliko proturječan u odnosu na ono što opisuje. Međutim, ako čovjek spozna svoju poziciju i svoju misiju na ovom svijetu, stvari i nisu toliko komplicirane. Islam je jasno definirao rad kao strogu obavezu za koju će ljudi biti nagrađeni ili će ostati bez nagrade, zavisno od karaktera, oblika i sadržaja njihovoga rada. Dakle, rad u islamu nije samo ekonomska kategorija (djelatnost kojom se ostvaruje neka korist), već je istovremeno etička, moralna i socijalna kategorija. Koliko god islam kategorički zahtijeva od ljudi da rade, isto toliko kategorički zahtijeva da njihov rad bude realiziran na pravedan, moralan i solidaran način. Jedino tako je moguće graditi prosperitetnu zajednicu, društvo i civilizaciju. Dakle, u sadržaju rada, tj. (ne)činjenju dobra ili činjenju zla, leže razlozi uspona ili stagnacije svagog društva, pa tako i društava islamskog (muslimanskog) svijeta.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.