MOTIVATION AND MOTIVES IN THE EDUCATIONAL PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v3i12.1485Abstract
The author first explains the basic principles of the motivation, as the psyhological motive. She further examines the sources of the motive, their goal, strenght and duration. She makes distinctions between 2internal2 and 2external2 motivation and gives a brief review of different scholarly theories, which explain motivation. some of those theories are. behaviorists, cognitivists and theoriticians of the social teachings. The middle section of the paper explores the motivation of the students during lectures as well in the complete educational process. This topic is examined along with two scholarly aspects: psyhological and pedagogical. She also gave a special significance to the attribution theory of the motivation of the student during lectures.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.