Komparativna analiza interkulturalnog kurikuluma u predškolskom odgoju – pedagoške prakse i izazovi implementacije

Autor(i)

  • Nedim Čirić Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću
  • Lejla Lončar

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v26i102.2163

Ključne riječi:

interkulturalni kurikulum, predškolski odgoj, različitosti, obrazovne politike, inkluzija, odgojitelji, socijalne vještine

Sažetak

UDK
371.214: 373.2.016]:37.035-053.2 (497.6)

Interkulturalni kurikulum u predškolskom odgoju predstavlja ključnu komponentu savremenog obrazovanja u multikulturnim društvima. Cilj ovog rada bio je analizirati rezultate dosadašnjih istraživanja s aspekta uloge i značaja interkulturalnog obrazovanja u ranom djetinjstvu kroz komparativnu analizu kurikuluma različitih zemalja. Korištena je analitičko-deskriptivna metoda i postupak analize sadržaja interkulturalnog pristupa i doprinosa razvoju socijalnih, emocionalnih i kognitivnih vještina kod djece. U kontekstu sveprisutnih društvenih promjena i sve veće raznolikosti u društvu, uočava se da interkulturalni kurikulum postaje ključni element u razvoju socijalnih vještina, poštovanja različitosti i socijalne kohezije među djecom. Između ostalog, u radu se razmatraju teorijski okviri, zakonske smjernice i pedagoške prakse koje omogućavaju uspješnu integraciju interkulturalnih dimenzija u odgojno-obrazovne programe. Poseban fokus stavljen je na ulogu odgajatelja i izazove implementacije u postkonfliktnim društvima poput Bosne i Hercegovine. Rezultati ovog preglednog istraživanja pokazuju da interkulturalni kurikulum ima značajan utjecaj na unapređenje kvalitete predškolskog odgoja i obrazovanja, čime doprinosi osnaživanju međuljudskih odnosa i socijalne odgovornosti među najmlađima.

Downloads

Objavljeno

07-08-2025

How to Cite

Čirić, N., & Lončar, L. (2025). Komparativna analiza interkulturalnog kurikuluma u predškolskom odgoju – pedagoške prakse i izazovi implementacije . Novi Muallim, 26(102), 61–72. https://doi.org/10.26340/muallim.v26i102.2163