DEMONSTRATION METHOD IN TEACHING RELIGIOUS STUDIES
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v11i43.749Keywords:
demonstration, teacher, pupil, religious studies, teaching tools, active learningAbstract
This article presents the method of demonstration that has been used as a teaching method in the process of teaching since the ancient times. The aim hereby was to examine the possibilities of applying this teaching method to the teaching religious studies, but at the same time to stress out the necessity of a systematic approach to define the teaching methods and tools that would support the carrying out of the contents of the religious studies. The article also points out the necessity of active approach to learning and the role of demonstration method in support to this approach.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.