PORODIČNA PSIHODINAMIKA I KOHEZIJA KAO PREDIKTOR USPJEHA UČENIKA U ŠKOLI

Autor(i)

  • Mirzeta Jahić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1583

Ključne riječi:

Porodica, roditelji, dijete, škola, međuljudski odnosi

Sažetak

UDK 316.356.2

Vrijeme u kojem živimo je vrijeme kada se porodica, odgojni principi i međuljudski porodični odnosi brzo mijenjaju, te gube na kvalitetu i značajnosti. Ovo je vrijeme u kojem se zaboravlja da je porodica sredina u kojoj dijete stiče prve socijalne kontakte, ostvaruje prve međuljud­ske odnose, stiče predstave o među­ljud­skim odnosima i sagledava svoj položaj u društvu. U tom kolektivu dijete bi trebalo da nailazi na razumijevanje, zaštitu, pomoć, sigurnost i ljubav što učvršćuje vezu među članovima porodice. U porodici se razvija i stabilizuje emocio­nalni život ličnosti, stiču temeljne strukture ličnosti, formiraju osnove pogleda na svijet, razvija osnovna radna, estetska i moralna kultura djece. Roditelji imaju najvažniju ulogu i zadatak, a to je da kroz porodične situacije kreiraju i formiraju zrelu, sposobnu, marljivu i čestitu ličnost. U današnje vrijeme, koje karakteriše brzi ritam življenja i prezaposlenost, uloga porodice postaje složenija i delikatnija za socijalizaciju i emocionalnu stabilnost djece. Porodica ima veliku ulogu u odgojno-obrazovnom procesu i značajno utiče na uspjeh djece u školi. Suze koje poteknu niz dječije obraze su najčešće zbog neskladnih odnosa u porodicama, neruzmijevanja dječijih problema od strane roditelja, nebriga roditelja o djeci zbog prezaposlenosti ili zbog lošeg socio-ekonomskog statusa porodice. Svađe među roditeljima i razvod braka su problemi koji utiču na cjelokupan razvoj, pa samim tim i na postizanje odgojno-obrazovnih rezultata djece u školi.  Ovo je vrijeme kada je u porodicama sve važnije od porodice, bračnog druga, djeteta, roditelja, roditeljskih sastanaka, dječijih domaćih zadaća, porodičnih okupljanja i uživanja u blagodatima porodice koju nam je Bog podario.

Downloads

Objavljeno

28-07-2022

How to Cite

Jahić, M. (2022). PORODIČNA PSIHODINAMIKA I KOHEZIJA KAO PREDIKTOR USPJEHA UČENIKA U ŠKOLI. Novi Muallim, 18(70), 58–62. https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1583

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM