UTICAJ PORODICE NA USPJEH UČENIKA U ŠKOLI

Autor(i)

  • Mirzeta Jahić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v14i53.369

Ključne riječi:

Porodica, porodični odgoj, učenik, uspjeh, škola

Sažetak

Porodica je nezamjenjiv faktor pravilnog odgoja i razvoja djece, naročito u prvim godinama, kada je dječiji svijet ograničen na porodicu, kada su njegovi pogledi, interesi, želje i potrebe isključivo vezane za uski porodični krug. U tom malom kolektivu dijete stiče prva iskustva o ljudima, njihovim međusobnim odnosima i o životu uopšte. Porodica ima veliku ulogu u odgojno–obrazovnom procesu i značajno utiče na uspjeh djece u školi. Porodica je prvi, veoma značajan, čak i nezamjenjiv faktor u odgoju i obrazovanju mladih ljudi. Porodični odgoj počinje postepeno i neprimjetno još prije rođenja djeteta. U porodici dijete stiče prve socijalne kontakte, ostvaruje prve ljudske odnose, doživljava njihovu psihološku vrijednost, stiče predstave o svijetu, međuljudskim odnosima, saznaje logiku društvenih odnosa i sagledava svoj položaj u društvu. U porodici se stiču prva znanja, uče vještine, navike i razvijaju sposobnosti. Tu dijete nailazi na razumijevanje, zaštitu, pomoc, sigurnost i ljubav koja ucvršcuje vezu izmeu djeteta, roditelja i drugih clanova porodice. U porodici se razvija i stabilizuje emocionalni život ličnosti, stiču temeljne strukture ličnosti, postavljaju osnove pogledu na svijet, stiču se osnovne radne, estetske i moralne kulture djece. U životu djeteta prvi učitelji su roditelji. Oni su model koji djeca oponašaju u odnosima prema drugima, u rješavanju problema, od njih uče govor, usvajaju navike i sl. Prva i osnovna karika u odgajanju jeste porodični dom. Odgoj u porodici neobično je važan za čitav daljni odgoj. Između porodice i škole neophodna je nesebična saradnja, tj. porodica treba da pomaže školi, a sama škola ima zadatak da podržava i pomaže roditelje i njihov odgojni rad. Kako dijete u roditeljskom domu ispunjava svoje slobodno vrijeme, svoj odmor, kako izvršava svoje manje i veće dužnosti i poslove, kako drži red u svojim stvarima, kako se prilagođava kolektivu porodice, te kako se odnosi prema majci, ocu, braći, sestrama, drugovima i odraslim uopće – sve to ima najveće odgojno značenje.

Downloads

Objavljeno

02-08-2022

How to Cite

Jahić, M. (2022). UTICAJ PORODICE NA USPJEH UČENIKA U ŠKOLI. Novi Muallim, 14(53), 50–56. https://doi.org/10.26340/muallim.v14i53.369

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM