HIPERBOLA U HADISIMA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v19i75.1676Ključne riječi:
hadis, hiperbola, namaz u džematu, Hadith, najbolje i najgore djeloSažetak
UDK 811.411.21ˇ38:23-23
U ovom radu govori se o hiperboli, figuri preuveličavanja, i njenoj zastupljenosti u hadisima. U prvom poglavlju dali smo definiciju hiperbole i naveli primjere njene upotrebe u svakodnevnom govoru i pjesničkoj formi izražavanja. Drugo poglavlje posvetili smo hiperboli u hadisima. Ustanovili smo da samo u tri referentna komentara Al-Buhārījevog „Ṣaḥīḥa“ – „Fatḥ Al-Bārī“ Ibn Ḥaǧara al-ʻAsqalānīja (u. 1449.), „ʻUmda al-qārī“ Badruddīna al-ʻAynīja (u. 1451.) i „Iršād as-sārī“ Šihābuddīna al-Qasṭalānīja (u. 1517.) – ima nekoliko stotina spomena hiperbole, te naveli pet reprezentativnih primjera hadisa koji su, shodno mišljenju spomenutih komentatora, iskazani ili postoji mogućnost da su iskazani na hiperboličan način. U trećem poglavlju bavili smo se hadisom prema kojem je Poslanik, s.a.v.s., razmišljao o tome da zapali kuće onima koji nisu došli da obave jacija-namaz u džematu. U četvrtom poglavlju osvrnuli smo se na hadise u kojima se spominju najbolja/Allahu najdraža i najgora/Allahu najmrža djela i njihovo usklađivanje. U zadnjem poglavlju ovog rada razmatrali smo hadise u kojima se spominju sintagme „Nije naš“ i „Ne vjeruje“. Sve ove hadise tretirali smo u svjetlu zadate teme, ističući da njihovo doslovno razumijevanje odudara i proturječi duhu i intencijama šerijata, te dovodi do ustanovljavanja kontradikcije tamo gdje kontradikcija ne postoji.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.