RELIGIJSKO-PEDAGOŠKI POGLEDI NA TJELESNO I EMOCIONALNO ZLOSTAVLJANJE DJECE /

Autor(i)

  • Dr. Dina Sijamhodžić-Nadarević

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v22i86.1860

Ključne riječi:

tjelesno i emocionalno zlostavljanje, kur'ansko-sunnetske metode discipliniranja djece, odnos Poslanika, a.s., prema djeci, physical and emotional abuse, children, consequences, religious perspective, up-bringing methods

Sažetak

Sažetak rada

UDK 364.632-027.553:159-923-053.2

Ovaj rad ispituje religijsko-pedagošku perspektivu u pogledu tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja djece.  U tom smislu se analiziraju kur'ansko-sunnetske metode discipliniranja i sankcioniranja uz karakteristike i uvjete primjene nakon odgojnog iscrpljivanja pozitivnih pedagoških pristupa i metoda unapređivanja, ohrabrivanja, predupređivanja i sl. Ukazuje se na teorijski okvir i terminologiju koja se tiče discipliniranja i sankcioniranja. Donose se primjeri poslaničkog odnosa prema djeci u odgojnom kontekstu i ispravljanju grešaka kod ljudi kao egzemplar tolerantnog, empatičnog i nenasilnog odgojnog djelovanja. U radu se također kroz pedagošku prizmu prezentiraju štetne posljedice tjelesnog i emocionalnog zlostavljanja na zdravlje djece.

Summary:

This article analyses religious and pedagogical perspective regarding physical and emotional abuse of children. Disciplinary and sanctioning methods of Qur’an and the Sunnah  are analysed here for this purpose, however, bearing in mind characteristics and conditions which imply that these are taken as options only after all the other positive up-bringing approaches and methods like improvement, encouragement and  prevention have been exhausted. Theoretical framework and terminology pertaining to disciplinary and sanctioning measures are pointed out here as well. A model of the Messenger’s relation with children in the context of upbringing and corrective measures is presented here as an exemplary, tolerant, empathic, and non-violent upbringing method. The article also demonstrates a pedagogical view of damaging consequences of physical and emotional abuse upon children’s health.

Downloads

Objavljeno

21.08.2021.

How to Cite

Sijamhodžić-Nadarević, D. D. (2021). RELIGIJSKO-PEDAGOŠKI POGLEDI NA TJELESNO I EMOCIONALNO ZLOSTAVLJANJE DJECE / . Novi Muallim, 22(86), 36–41. https://doi.org/10.26340/muallim.v22i86.1860