KONTINUITET IZUČAVANJA ARAPSKOG JEZIKA OBAVEZUJE NAS NA NOVE ISKORAKE
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v15i60.190Ključne riječi:
Izučavanje arapskog jezika, obrazovni sistem, mekteb, medrese, udžbenici, odsjek, katedraSažetak
UDK 811.411.21:37(497.6)
Doticaji Bosne i Hercegovine s orijentalnom kulturom i orijentalnim jezicima datiraju od službenog dolaska islama na prostore Balkanskog poluotoka u drugoj polovini 15. stoljeća. Zato je i moguće kazati da arapski jezik predstavlja i neodvojivi segment historijskog i kulturno-civilizacijskog identiteta kako bošnjačkog tako i drugih naroda ovih prostora. U obrazovnom sistemu na području Bosne i Hercegovine prisustvo arapskog jezika kontinuirano se bilježi od kraja 15. stoljeća, najprije u vjerskim odgojno-obrazovnim institucijama (mektebima, medresama), a krajem devetnaestog vijeka arapski jezik, kao jezik svjetske kulture i civilizacije, ulazi i u srednje svjetovne škole. U institucijama višeg i visokog akademskog nivoa arapski jezik susrećemo od 19. stoljeća najprije na Šerijatskoj sudačkoj školi a potom na Višoj islamskoj šerijatsko teološkoj školi, a osnivanjem Sarajevskog univerziteta i otvaranjem Filozofskog fakulteta te Katedre za orijentalistiku polovinom 1950. godine, arapski jezik se izučava i na drugim visokoškolskim obrazovnim ustanovama. Kontinuitet njegovog prisustva na prostorima Bosne i Hercegovine jeste na ponos ali novo vrijeme traži iskorake i odgovor na mnoga pitanja, među kojima u ovom Forumu posvećenom arapskom jeziku izdvajamo: Šta su stvarni ciljevi nastave arapskog jezika na svim nivoima obrazovnog procesa a posebno u medresama i na fakultetima? Zašto nastava arapskog jezika, ma gdje je promatrali, ne rezultira tako dobrim rezultatima u kontekstu ovladavanja vještinama razumijevanja i govora kako je to slučaj s drugim stranim jezicima? Jesu li medrese kao vjerne čuvarice arapskog jezika kroz sva stoljeća iza nas, imajući u vidu da školuju najveći broj učenika koji arapski jezik izučavaju kao obavezni predmet, spremne na iskorake na planu metodike nastave arapskog jezika, revizije nastavnih planova i programa, nove, moderne i atraktivne udžbeničke literature koja će moći odgovoriti duhu sadašnjeg trenutka, potrebama mladih generacija, dakako uz očuvanje misijske uloge arapskog jezika.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.