Islamski pogled na čovjeka kao osnovna pretpostavka odgoja
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2176Ključne riječi:
islamska antropologija, fitra, moralna odgovornost, islamski odgoj, obrazovna filozofija, sloboda izboraSažetak
UDK
28-42
28-47
U ovom radu analizirane su temeljne postavke islamske antropologije i njihov značaj za odgojno-obrazovni proces. U središtu razmatranja nalazi se čovjek, koji je prema islamu stvoren s posebnim dostojanstvom, razumom, duhovnošću i slobodnom voljom. Takva vizija postavlja čovjeka u središte odgoja, koji se ne svodi samo na prenošenje znanja, već uključuje moralnu izgradnju i duhovno sazrijevanje ličnosti. Polazna tačka jeste koncept fitre – urođene težnje ka dobru – koji oblikuje ciljeve i metode odgoja. Pored fitre, obrađeni su i ključni pojmovi poput halife, ruha, emaneta i dualne prirode čovjeka. Poseban fokus stavljen je na islamski epistemološki okvir – objavu, razum i srce kao izvore spoznaje. Teorijska analiza oslonjena je na Kur’an, Sunnet i radove klasičnih i savremenih mislilaca. U zaključku je istaknuta važnost primjene islamske antropologije u odgoju posebno u savremenom kontekstu.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.