Islamski pogled na čovjeka kao osnovna pretpostavka odgoja

Autor(i)

  • Safet Beganović

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2176

Ključne riječi:

islamska antropologija, fitra, moralna odgovornost, islamski odgoj, obrazovna filozofija, sloboda izbora

Sažetak

UDK
28-42
28-47

U ovom radu analizirane su temeljne postavke islamske antropologije i njihov značaj za odgojno-obrazovni proces. U središtu razmatranja nalazi se čovjek, koji je prema islamu stvoren s posebnim dostojanstvom, razumom, duhovnošću i slobodnom voljom. Takva vizija postavlja čovjeka u središte odgoja, koji se ne svodi samo na prenošenje znanja, već uključuje moralnu izgradnju i duhovno sazrijevanje ličnosti. Polazna tačka jeste koncept fitre – urođene težnje ka dobru – koji oblikuje ciljeve i metode odgoja. Pored fitre, obrađeni su i ključni pojmovi poput halife, ruha, emaneta i dualne prirode čovjeka. Poseban fokus stavljen je na islamski epistemološki okvir – objavu, razum i srce kao izvore spoznaje. Teorijska analiza oslonjena je na Kur’an, Sunnet i radove klasičnih i savremenih mislilaca. U zaključku je istaknuta važnost primjene islamske antropologije u odgoju posebno u savremenom kontekstu.

Downloads

Objavljeno

31-10-2025

How to Cite

Beganović, S. (2025). Islamski pogled na čovjeka kao osnovna pretpostavka odgoja. Novi Muallim, 26(103), 41–46. https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2176