DINAMIKA OČEKIVANJA I PROMJENA U DVADESETOGODIŠNJEM PERIODU PRISUSTVA VJERONAUKE U ŠKOLI

Autor(i)

  • Edina Vejo
  • Elma Begagić
  • Muharem Adilović
  • Muamer Neimarlija
  • Azemina Durmić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v15i59.217

Ključne riječi:

Kvalitativno istraživanje, Islamska vjeronauka, dinamika i promjene, NPP, udžbenici, vjeroučitelj(i)ce

Sažetak

UDK 37.011.33:28]
         28:37.011.3-051

Cilj ovog rada usmjeren je na prikazivanje procesa implementacije, razvoja i aktuelnih trendova Islamske vjeronauke u školama. Sam postupak istraživanja bio je vođen pitanjima promjena faktora nastavnog procesa (nastavni plan i program, udžbenici i status predmeta) i profesionalnog profila vjeroučitelj(ic)a. Kao strategija prikupljanja empirijskog materijala korištena je metoda ekspertnog intervjua u okviru koje su intervjuirani relevantni eksperti u kontekstu vraćanja Islamske vjeronauke u škole: univerzitetski profesor, predstavnik Islamske zajednice u BiH i vjeroučiteljica.U postupku evaluacije korišten je postupak kvalitativne analize sadržaja. Rezultati istraživanja su pokazali da se prekretnica u formalno-statusnom značenju Islamske vjeronauke dogodila 2003. godine kada Okvirni zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju regulira status Vjeronauke kao školskog predmeta. S druge strane, u dinamici NPP Islamske vjeronauke 2005. godina označava početak reformiranja NPP Islamske vjeronauke čije referentno mjesto je koncept “otvorenog kurikuluma”. Zamišljeni kontinuum pristupa planiranju u nastavi definiraju dvije krajnje tačke: transmisijska programska orijentiranost i transformacijsko-transakcijska programska orijentiranost. Također, iako se status vjeroučitelj(ic)a unutar školskog sistema, u posljednje dvije decenije, poboljšao, i dalje ostaju pitanja strateške osmišljenosti njihove edukacije koja će odgovarati narastajućim izazovima.

Downloads

Objavljeno

01-08-2022

How to Cite

Vejo, E., Begagić, E., Adilović, M., Neimarlija, M., & Durmić, A. (2022). DINAMIKA OČEKIVANJA I PROMJENA U DVADESETOGODIŠNJEM PERIODU PRISUSTVA VJERONAUKE U ŠKOLI. Novi Muallim, 15(59), 53–59. https://doi.org/10.26340/muallim.v15i59.217

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM