KAKO DO KREATIVNOG UČENIKA I NASTAVNIKA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v15i58.238Ključne riječi:
Učenik, nastavnik, kreativnost, odgojno-obrazovni rad, škola, studentSažetak
UDK 37.036
Škola je već nekoliko stoljeća u razvoju ljudskog društva predstavlja mjesto na kojem mladi naraštaji sistematski, organizirano i standardizirano stiču obrazovanje. Proces naobrazbe determinira nekoliko bitnih faktora, kao što su: metode (učenja i podučavanja), sredstva i oblici. Općepoznato je da se školski sistemi (od osnovnog do visokog obrazovanja) i danas u najvećoj mjeri zasnivaju na koncepcijskim postavkama koje su, prije više od tri stotine godina, uspostavili J. A. Komensky (o organizaciji nastave) i Herbart (o formalnim stupnjevima saznanja). Da bi proces podučavanja bio uspješan potrebno je, uz izbor oblika nastave, permanentno osmišljavati i kreirati nastavni čas, a sve to, opet, da bude u okvirima zadanog razredno-predmetnog sistema. Osmišljavanje i organizacija odgojno-obrazovnog rada nužna je ukoliko u recipijentu želimo da njegova kreativnost dođe do izražaja. Poticanje kreativnosti učenika fundamentalna je tema ovog rada, stoga ćemo se u njemu dotaknuti nekih pojmovnih određenja, kao i različitih percepcija pojma kreativnosti u nastavi i učenju. U kontekstu navedenog cilja predstavit ćemo i neke poglede savremenih autora iz područja pedagogije, didaktike i razvojne psihologije na tradicionalnu i savremenu nastavu. S obzirom da pobuđivanje i oblikovanje kreativnosti kod učenika ponajviše ovisi od nastavnika, u radu ćemo prikazati koji su to poželjni i potrebni profili i odlike kreativnog nastavnika i na koji način će spomenutu kreativnost kod učenika najkvalitetnije afirmirati.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.