KAKO DO KREATIVNOG UČENIKA I NASTAVNIKA

Autor(i)

  • Senad Omić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v15i58.238

Ključne riječi:

Učenik, nastavnik, kreativnost, odgojno-obrazovni rad, škola, student

Sažetak

UDK 37.036

Škola je već nekoliko stoljeća u razvoju ljudskog društva predstavlja mjesto na kojem mladi naraštaji sistematski, organizirano i standardizirano stiču obrazovanje. Proces naobrazbe determinira nekoliko bitnih faktora, kao što su: metode (učenja i podučavanja), sredstva i oblici. Općepoznato je da se školski sistemi (od osnovnog do visokog obrazovanja) i danas u najvećoj mjeri zasnivaju na koncepcijskim postavkama koje su, prije više od tri stotine godina, uspostavili J. A. Komensky (o organizaciji nastave) i Herbart (o formalnim stupnjevima saznanja). Da bi proces podučavanja bio uspješan potrebno je, uz izbor oblika nastave, permanentno osmišljavati i kreirati nastavni čas, a sve to, opet, da bude u okvirima zadanog razredno-predmetnog sistema. Osmišljavanje i organizacija odgojno-obrazovnog rada nužna je ukoliko u recipijentu želimo da njegova kreativnost dođe do izražaja. Poticanje kreativnosti učenika fundamentalna je tema ovog rada, stoga ćemo se u njemu dotaknuti nekih pojmovnih određenja, kao i različitih percepcija pojma kreativnosti u nastavi i učenju. U kontekstu navedenog cilja predstavit ćemo i neke poglede savremenih autora iz područja pedagogije, didaktike i razvojne psihologije na tradicionalnu i savremenu nastavu. S obzirom da pobuđivanje i oblikovanje kreativnosti kod učenika ponajviše ovisi od nastavnika, u radu ćemo prikazati koji su to poželjni i potrebni profili i odlike kreativnog nastavnika i na koji način će spomenutu kreativnost kod učenika najkvalitetnije afirmirati.

Downloads

Objavljeno

02-08-2022

How to Cite

Omić, S. (2022). KAKO DO KREATIVNOG UČENIKA I NASTAVNIKA. Novi Muallim, 15(58), 75–80. https://doi.org/10.26340/muallim.v15i58.238

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM