ČIJI SU VJEROUČITELJI?!
POVODOM OSNIVANJA UDRUŽENJA VJEROUČITELJA TUZLANSKOG KANTONA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v12i45.708Ključne riječi:
Vjeronauka, vjeroučitelji, Nastavni plan i program islamske vjeronuake, profil nastavnika vjeronauke, Vjersko- prosvjetna služba Rijaseta IZ, Udruženje vjeroučitelja Tuzlanskog kantona, Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta TKSažetak
Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona je u periodu od 01. oktobra do 28. decembra 2010. godine triput zaredom mijenjalo, dorađivalo, dopunjavalo Nastavni plan i program Islamske vjeronauke u dijelu koji se odnosi na profil i stručnu spremu nastavnika. To je objavljivano u Službenim novinama kantona, a rađeno je bez konsultacija nadležnih vjerskih institucija. Sva uputstva za nastavu islamske vjeronauke izdata od strane spomenutog ministarstva u ranijem periodu su dozvoljavala da uz stručne vjeroučitelje (svršenike islamskih fakulteta) predavači vjeronauke mogu biti i svršenici fakulteta drušvenih nauka uz prethodno završenu medresu. Ipak, prema zadnjoj izmjeni Nastavnog plana i programa od strane Ministarstva (prema kojoj više nije uvjet da predavači vjeronauke budu svršenici društvenih, već fakultetā nastavničkog smjera), ukoliko prethodno imaju završenu medresu, vjeronauku zakonito mogu predavati, između ostalih, i profesori matematike, biologije, hemije, fizike, bosanskoga jezika, tjelesnoga odgoja itd., jer svi su svršenici nastavničkog smjera!? Autor ovog teksta analizira novonastalu situaciju u vezi sa nevjerovatnim srozavanjem kriterija potrebne stručnosti za predavače vjeronauke u javnim školskim ustanovama na prostoru Tuzlanskog kantona, te naglašava kako je formiranje Udruženja vjeroučitelja Tuzlanskog kantona bio prirodan slijed realizacije ranije planirane aktivnosti. Autor ističe posebnu zabrinutost prema maćehinskom odnosu nadležnih, naglašavajući činjenicu da je kao rezultat takvog odnosa šest svršenika Fakulteta islamskih nauka i islamskih pedagoških fakulteta - profesora islamske vjeronauke, religijske pedagogije i islamske teologije ove godine ostalo bez posla.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.