VJERONAUKA ZA SUŽIVOT NASPRAM POLITIZACIJE RELIGIJE U KONTEKSTU REFORME OBRAZOVANJA

Autor(i)

  • Samir Dedić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v11i41.798

Ključne riječi:

Vjeronauka za suživot, školski simboli, reforma obrazovanja, kabinet vjeronauke, Kriteriji za školske nazive i simbole, tekstualna nastavna sredstva, demonstracijska nastavna sredstva

Sažetak

U skladu s reformom obrazovanja u BiH doneseni su Kriteriji za školske nazive i simbole. Kriteriji su nastojali odrediti koji to simboli i nazivi škole mogu biti prisutni u svakodnevnom životu ove javne ustanove, a koji ne mogu. Donošenjem Kriterija je završena teoretska strana priče. Kada su se Kriteriji trebali primjenjivati na terenu, išlo je to mnogo teže. O tome najbolje govori podatak da su vlade dva kantona (naravno kroz ministarstva obrazovanja) odbile svaku vrstu saradnje po tome pitanju i nikako nisu dozvolile anketarima da uđu u škole. Nalaz jedne nevladine organizacije pokazuje stepen (ne)primjene ovih Kriterija. Autor se posebno fokusira na korištenje raznih vjerskih simbola u kontekstu izvođenja nastave vjeronauke, te analizira trenutnu sliku javnog života naših javnih škola po pitanju zloupotrebe religije u političke i druge svrhe. Na kraju rada se daju moguća rješenja kako vjeroučitelji mogu doprinijeti deideologiziranju religije i religijskih sadržaja u školama. Autor zagovara jednu vrstu vjeronauke za suživot kao moguće rješenje.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Dedić, S. (2022). VJERONAUKA ZA SUŽIVOT NASPRAM POLITIZACIJE RELIGIJE U KONTEKSTU REFORME OBRAZOVANJA. Novi Muallim, 11(41), 26–32. https://doi.org/10.26340/muallim.v11i41.798

Broj časopisa

Rubrika

SAGLEDAVANJA