MEKTEPSKI UDŽBENICI

Autor(i)

  • Edina Kos-Burić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v11i43.737

Ključne riječi:

Udžbenik, metodičko-didaktička opremeljenost udžbenika, mektepska nastava, textbook

Sažetak

S obzirom na prirodu sadržaja mektepske nastave, na osobenosti ove nastave same po sebi, te na opće ozračje nepovjerenja u različite institucije pa i u mekteb, izrada udžbenika za mektebe predstavlja veliki izazov i zahtijeva angažman koji je kompleksniji od angažmana potrebnog za izradu većine školskih udžbenika. Možemo, međutim, generalno reći da su udžbenici za mektebe, koji su ugledali svjetlo dana, u značajnoj mjeri udovoljili zahtjevima koji se pred suvremeni udžbenik stavljaju, a time i opravdali ovaj veliki izdavački poduhvat. Svih sedam ilmihala se odlikuje pouzdanim predstavljanjem sadržaja, te definicijama i pravilima koji ne iznevjeravaju načelo znanstvenosti, a nastoje se oblikovati tako da budu primjereni učeniku. Istovremeno se vodi računa i o odgojnoj dimenziji, razvoju kompetencija i unapređenju međuljudskih odnosa, čime se dijete postepeno, sisitematski i smišljeno uvodi u cjelovitost vjere, a udaljava od formalizma. Autori pokazuju svjesnost o nužnosti izrade udžbenika na jasnim teorijskim postavkama, spremnost na uključivanje suvremenih metodičkih spoznaja i, u skladu s tim, spremnost na osuvremenjivanje svojih udžbenika i to s mjerom koja im daje čvrst oslonac zahvaljujući kojoj ni u jednom trenutku ne gube iz vida ni fundamentalne postulate naše vjere i tradicije, kao ni učenika.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Kos-Burić, E. (2022). MEKTEPSKI UDŽBENICI. Novi Muallim, 11(43), 7–13. https://doi.org/10.26340/muallim.v11i43.737

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIMOV FORUM