ZANIJEMI JOJ NAD GROBOM, I BUDI VJERNA TIŠINA

Autor(i)

  • Mersid Ramičević

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v10i38.943

Sažetak

Na ovogodišnjem Muzičkom biennalu Zagreb, izveden je oratorij Srebrenica, odnosno, po holandskom izvorniku, Zilverstad (Srebreni Grad), muzički čin u dvanaest prizora, koji potpisuje njemački kompozitor, rođen u Zagrebu, Miro Dobrowolny. Zilverstad će biti dio biennalna konteksta programski naslovljenoga Umjetnost – Politika, sa još potprogramskim segmentima Proces - Muzika i Muzika - Diverzija. Simptomatično, za masmedijsku realnost svijeta, i upotrebiv etos, politična umjetnost ovoga biennala bilježiće djela što plediraju spomenom na zločin. Međutim, o izvođenju Zilverstada u današnjoj, slûškoj bosansko-hercegovačkoj javnosti nije stalo ni slovo. Treba odmah utješiti te kazati da u svjetskim okvirima riječ je o malo relevantnom kompozitorskom uratku, koji se kreće od muljavog minimalističkog farbanja do manje ili više smislenih pjevačkih dionica, pa sve do citata srbijanskoga narodnoga kola uz koji plešu holandski i srpski vojnici... No, kane li ljudi u Bosni, uopšte, njegovati spomen srebreničkoga genocida i općenito bosanskohercegovačkoga pogroma, i dostojno polagati na vlastitu prošlost, zavisiće to ponajprije od toga hoće li sami za sobom ostaviti neku svoju Guernicu, svoj Vrisak ili napokon svoj statement o kraju vremena, onako kako je to svojim primjerom uradio nekadašnji zatočenik nacističkoga logora, kompozitor i klasik moderne Olivier Messiaen.

Downloads

Objavljeno

05-08-2022

How to Cite

Ramičević, M. (2022). ZANIJEMI JOJ NAD GROBOM, I BUDI VJERNA TIŠINA. Novi Muallim, 10(38), 144–148. https://doi.org/10.26340/muallim.v10i38.943