ZANIJEMI JOJ NAD GROBOM, I BUDI VJERNA TIŠINA
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v10i38.943Sažetak
Na ovogodišnjem Muzičkom biennalu Zagreb, izveden je oratorij Srebrenica, odnosno, po holandskom izvorniku, Zilverstad (Srebreni Grad), muzički čin u dvanaest prizora, koji potpisuje njemački kompozitor, rođen u Zagrebu, Miro Dobrowolny. Zilverstad će biti dio biennalna konteksta programski naslovljenoga Umjetnost – Politika, sa još potprogramskim segmentima Proces - Muzika i Muzika - Diverzija. Simptomatično, za masmedijsku realnost svijeta, i upotrebiv etos, politična umjetnost ovoga biennala bilježiće djela što plediraju spomenom na zločin. Međutim, o izvođenju Zilverstada u današnjoj, slûškoj bosansko-hercegovačkoj javnosti nije stalo ni slovo. Treba odmah utješiti te kazati da u svjetskim okvirima riječ je o malo relevantnom kompozitorskom uratku, koji se kreće od muljavog minimalističkog farbanja do manje ili više smislenih pjevačkih dionica, pa sve do citata srbijanskoga narodnoga kola uz koji plešu holandski i srpski vojnici... No, kane li ljudi u Bosni, uopšte, njegovati spomen srebreničkoga genocida i općenito bosanskohercegovačkoga pogroma, i dostojno polagati na vlastitu prošlost, zavisiće to ponajprije od toga hoće li sami za sobom ostaviti neku svoju Guernicu, svoj Vrisak ili napokon svoj statement o kraju vremena, onako kako je to svojim primjerom uradio nekadašnji zatočenik nacističkoga logora, kompozitor i klasik moderne Olivier Messiaen.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.