MERSAD BERBER: RASKOŠNA ALEGORIJA BOSNE

Autor(i)

  • Aida Abadžić-Hodžić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1577

Ključne riječi:

Mersad Berber, grafika, savremena umjetnost u Bosni i Hercegovini, kultura sjećanja

Sažetak

UDK 75:929 Berber M.
         929 Berber M.

Mersad Berber (1940. – 2012.) jedan je od najznačajnijih umjetnika Bosne i Hercegovine druge polovice 20.stoljeća; umjetnik raskošnog i obimnog opusa koji je lokalnu likovnu scenu, ekspresivno i sa rijetkim likovnim darom, učinio integralnim dijelom savremene evropske i svjetske likovne umjetnosti. Prvu, i do sada jedinu, samostalnu izložbu u Sarajevu Mersad Berber imao je 1967. godine u Umjetničkom paviljonu u Sarajevu.

Berber pripada jednom izuzetno dinamičnom periodu savremene bosanskohercegovačke kulturne historije koja je upravo u godinama njegovog dolaska u Sarajevo, tokom sedme i osme decenije 20. stoljeća, ostvarila izuzetne rezultate u oblasti likovnih umjetnosti, književnosti, glazbe, filmske i dramske umjetnosti. Berber je bio na čelu jedne mlade generacije grafičara koja je otvorila lokalnu scenu svjetskim tokovima, a ujedno i jedno od rijetkih imena koje je visokom razinom svoga talenta i znanja bio čest izlagač u najprestižnijim muzejima i galerijama.Berberovi ciklusi u velikim formatima i kombiniranoj tehnici, inspiriranih velikim majstorima evropskog slikarstva od renesanse do moderne umjetnosti najavili su postmoderni senzibilitet i kulturu sjećanja sa karakterističnim tematskim i kompozicijskim inovacijama. Kao središnja metafora najvećeg broja Berberovih ciklusa javlja se motiv konja, jedna od središnjih životinja iz simboličkog bestijarija raznih naroda i kultura. Ali to nije bio, Berberovim riječima, reprezentativni konj, već radni, tovarni konj bosanskih planina uz kojeg su bili vezani svi sadržaji života: i težački rad, i svadbe, i sahrane, i ratovi. Konj u čijoj se ekspresivnoj snazi, bolu, nesavršenoj ljepoti i plemenitoj patnji mogla čitati biografija njegovog naroda.

Downloads

Objavljeno

07-08-2017

How to Cite

Abadžić-Hodžić, A. (2017). MERSAD BERBER: RASKOŠNA ALEGORIJA BOSNE. Novi Muallim, 18(70), 10–18. https://doi.org/10.26340/muallim.v18i70.1577

Broj časopisa

Rubrika

SAGLEDAVANJA

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>