Functional dimension of maktab class- knowledge and values
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v24i96.2058Keywords:
maktab, muallim, upbringing, education, learning content, Islam, mosque, identity, learning, MuslimAbstract
UDK: 37.014:28
The article presents a dual aspect of the role of maktab class, comprised of the learning content that provides students with basic knowledge sufficient for living their lives in Islamic fate, and the other is the upbringing that helps to form positive character traits in maktab students. To present the former aspect, the article offers a brief analysis of the content of the Teaching Plan and Programme for the maktab class, whereas the upbringing aspect is analyzed within several theses based on the perceived experience of the actual impact of maktab class in forming students’ character. However, the potential negative impact of any of the two aspects of the maktab class is not analysed here.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.