Vjeronaučna nastava u inkluzivnom kontekstu: između razvojnih teškoća i darovitosti

Autor(i)

  • Izet Pehlić Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
  • Aida Rizvanović Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v26i102.2162

Ključne riječi:

inkluzija, razvojne teškoće, darovitost, Islamska vjeronauka, diferencijacija

Sažetak

UDK
28: 371.3:376.1-056.26(497.6)

U ovom radu istražen je inkluzivni potencijal vjeronaučne nastave u kontekstu rada s učenicima s razvojnim teškoćama i darovitima s fokusom na predmet Islamska vjeronauka u Bosni i Hercegovini. Kroz teorijsku analizu literature i kurikuluma te ekspertske intervjue s vjeroučiteljima i stručnjacima iz oblasti inkluzije, analizirani su izazovi, pristupi i mogućnosti primjene inkluzivnih principa u vjeronaučnoj praksi. Rezultati istraživanja pokazali su da vjeronaučna nastava, zahvaljujući svom etičkom i vrijednosnom okviru, ima značajan potencijal da podrži inkluzivne obrazovne ciljeve, uz adekvatnu edukaciju nastavnika, fleksibilan kurikulum i sistemsku podršku. Istaknuta je potreba za diferenciranim pristupima, prepoznavanjem darovitosti, i aktivnim uključivanjem vjeroučitelja u inkluzivne timove. Zaključeno je da rad doprinosi teorijskoj i praktičnoj diskusiji o ulozi religijskog obrazovanja u savremenom inkluzivnom školstvu.

Downloads

Objavljeno

07-08-2025

How to Cite

Pehlić, I., & Rizvanović, A. (2025). Vjeronaučna nastava u inkluzivnom kontekstu: između razvojnih teškoća i darovitosti. Novi Muallim, 26(102), 51–60. https://doi.org/10.26340/muallim.v26i102.2162