ODGOJ I OBRAZOVANJE MUSLIMANKE

Autor(i)

  • Almedina Čelebić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v10i39.1405

Ključne riječi:

Odgoj, obrazovanje, žena i društvo, vrijednosti, prioriteti, strategija

Sažetak

Odgoj i obrazovanje predstavlja složen proces u kojem se afirmiraju duhovne snage čovjeka. lslamski odgoj i obrazovanje nužno se odnose i na muškarca i na ženu. U ovakvom pristupu poučavanju nema podvajanja na znanje i odgoj. Stoga, onaj ko poučava treba da posjeduje posebne kvalitete tako da ne bude samo znalac nego i mudrac. Krajnja intencija odgoja i obrazovanja nije dominacija nad svijetom nego duboko poimanje da je jedino ona nauka koja je u ime Boga na korist ljudima vrijedna ljudskih napora. Da bi smo označili smjernice za odgoj i obrazovanje muslimanke danas važno je podcrtati da se u islamskom odgojno-obrazovnom procesu treba isticati princip komplementarnosti muškarca i žene, a ne princip nadvladavanja, takmičenja i uniformnosti. Još je veoma važno naglasiti da poimanje seksualnosti u islamu nije anatemisano kao u nekim kršćanskim interpretacijama. Mi smo danas suočeni sa procesom oslobađanja od duhovne slobode, lišavanjem stvari njihovog duhovnog značenja. Koncepcija masovnog obrazovanja u posljednjim stoljećima svela je odgojno-obrazovni proces na puko sticanje znanja kao zbira velikog broja činjenica, a škole su korištene kao poligoni isprobavanja različitih ideoloških modela. Stvarnost je mnogo složenija i traži od nas da se suočimo sa tim izazovima koji prijete da potope oaze tradicionalnog odgoja i obrazovanja. Postavlja se pitanje: imamo li strategiju kako da se nosimo sa modernom bolešću i izazovima? Konzumerizam, potrošačka kultura i hedonističko poimanje života u direktnoj je opreci sa univerzalnim vrijednostima islamski odgojene ličnosti. Slijedeći problem o kojem vrijedi razmisliti jesu zvanične cifre o našem natalitetu, kao rezultata poremećene svijesti Bošnjaka o prioritetima. Silnice utjecaja na mlade su višestruke a porodica nije u stanju da se sama nosi sa modernim utjecajima.Dakako da je naš cilj samosvjesna obrazovana muslimanka ukorijenjena u duhu tradicionalne islamske kulture. Ovoj se problematici mora pristupi mnogo ozbiljnije i sistematski, a institucija lslamske zajednice mora iznaći nove načine rješavanja edukacije široke ženske populacije. Ukratko naš razgovor o odgoju i obrazovanju žene muslimanke ne može zaobići pitanje kako se žena tretira u lslamskoj zajednici i koliko je danas islamska zajednica spremna da odgovori na moderne izazove.

Downloads

Objavljeno

05-08-2022

How to Cite

Čelebić, A. (2022). ODGOJ I OBRAZOVANJE MUSLIMANKE. Novi Muallim, 10(39), 90–94. https://doi.org/10.26340/muallim.v10i39.1405

Broj časopisa

Rubrika

SAGLEDAVANJA