IDEARIJ UVODA U RELIGIJSKU PEDAGOGIJU / LIST OF CONCEPTS PRESENTED IN “INTRODUCTION TO RELIGIOUS PEDAGOGY”

Autor(i)

  • Edina Vejo

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v21i83.1810

Ključne riječi:

epistemološka polazišta Religijske pedagogije, osjetljivost za religijsko-pedagošku kontekstualiziranost, , redukcija složenosti muslimanskog identiteta, epistemological premises of Religious pedagogy, sensibility for religious-pedagogical contextualization, reduction of complexity of Muslim identity

Sažetak

UDK 37.032:28   28-472

Tekst diskutira određene nakupnine pitanja u Religijskoj pedagogiji, poput njezine neupitne multivalentne referenciranosti i skretanja pažnje ka grešci dogmatskog teološkog razumijevanja isključive matičnosti za Religijsku pedagogiju. Također, predstavlja ovu znanstvenu disciplinu kao izvor Transcendentnom nagnuću unutar cjeline Pedagogije.

Summary:

The text discusses certain loads of issues that are discussed in Religious pedagogy, such as its multivalent citations and pointing out the mistake of dogmatic theological understanding of understanding of its exclusive originality in Religious pedagogy. The article also presents this discipline as a source for a Transcendent inclination within Pedagogy as such.

Downloads

Objavljeno

2021-02-03

How to Cite

Vejo, E. (2021). IDEARIJ UVODA U RELIGIJSKU PEDAGOGIJU / LIST OF CONCEPTS PRESENTED IN “INTRODUCTION TO RELIGIOUS PEDAGOGY”. Novi Muallim, 21(83), 36-39. https://doi.org/10.26340/muallim.v21i83.1810

Broj časopisa

Rubrika

ČLANCI