DINAMIKA OČEKIVANJA I PROMJENA U DVADESETOGODIŠNJEM PERIODU PRISUSTVA VJERONAUKE U ŠKOLI
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v15i59.217Ključne riječi:
Kvalitativno istraživanje, Islamska vjeronauka, dinamika i promjene, NPP, udžbenici, vjeroučitelj(i)ceSažetak
UDK 37.011.33:28]
28:37.011.3-051
Cilj ovog rada usmjeren je na prikazivanje procesa implementacije, razvoja i aktuelnih trendova Islamske vjeronauke u školama. Sam postupak istraživanja bio je vođen pitanjima promjena faktora nastavnog procesa (nastavni plan i program, udžbenici i status predmeta) i profesionalnog profila vjeroučitelj(ic)a. Kao strategija prikupljanja empirijskog materijala korištena je metoda ekspertnog intervjua u okviru koje su intervjuirani relevantni eksperti u kontekstu vraćanja Islamske vjeronauke u škole: univerzitetski profesor, predstavnik Islamske zajednice u BiH i vjeroučiteljica.U postupku evaluacije korišten je postupak kvalitativne analize sadržaja. Rezultati istraživanja su pokazali da se prekretnica u formalno-statusnom značenju Islamske vjeronauke dogodila 2003. godine kada Okvirni zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju regulira status Vjeronauke kao školskog predmeta. S druge strane, u dinamici NPP Islamske vjeronauke 2005. godina označava početak reformiranja NPP Islamske vjeronauke čije referentno mjesto je koncept “otvorenog kurikuluma”. Zamišljeni kontinuum pristupa planiranju u nastavi definiraju dvije krajnje tačke: transmisijska programska orijentiranost i transformacijsko-transakcijska programska orijentiranost. Također, iako se status vjeroučitelj(ic)a unutar školskog sistema, u posljednje dvije decenije, poboljšao, i dalje ostaju pitanja strateške osmišljenosti njihove edukacije koja će odgovarati narastajućim izazovima.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.