RAZVOJ MEKTEPSKE POUKE U BOSNI I HERCEGOVINI DO DRUGOG SVJETSKOG RATA

Autor(i)

  • Elvir Duranović Institut za islamsku tradiciju Bošnjaka

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v24i93.2011

Ključne riječi:

mekteb, mektebi-ibtidaije, sibjan-mektebi, mektepska pouka, reforma mektebske nastave, Prva prosvjetna anketa

Sažetak

UDK: 28-472(497.6)“14/19“

Autor u radu prati razvoj mektepske pouke od uspostave osmanske vlasti u Bosni i Hercegovini do kraja Drugog svjetskog rata. Tokom osmanske uprave mektepska pouka u Bosni i Hercegovini nije se razlikovala od drugih dijelova države, a njena primarna svrha bila je da djeca nauče čitati Kur'an i osnove iz vjeronauke. Prva stvarna reforma mektepske nastave desila se krajem XIX stoljeća osnivanjem mektebi-ibtidaija – reformiranih mekteba, u početku u gradskim centrima, a kasnije u većini gradova u Bosni i Hercegovini. Autor u tekstu donosi dokumente na osnovu kojih su uspostavljene prve mektebi-ibtidaije, a potom prati reforme Nastavnog plana i programa u njima do ukidanja 1931. godine. Posebnu pažnju autor je posvetio Prvoj islamskoj prosvjetnoj anketi koja je inicirala reformu mektepske pouke u osnovnim sibjan-mektebima i reformiranim mektebi-ibtidaijama. Podjela na ova dva tipa mekteba potrajala je do 1931. godine kada je usvojen jedinstveni Nastavni plan i program za sve mektebe u Bosni i Hercegovini. Ovaj Nastavni plan i program, uz manja proširivanja, ostao je na snazi do kraja Drugog svjetskog rata.

Downloads

Objavljeno

05-06-2023

How to Cite

Duranović, E. (2023). RAZVOJ MEKTEPSKE POUKE U BOSNI I HERCEGOVINI DO DRUGOG SVJETSKOG RATA. Novi Muallim, 24(93), 80–87. https://doi.org/10.26340/muallim.v24i93.2011

Broj časopisa

Rubrika

HISTORIJA OBRAZOVANJA