DECENTRALIZACIJA I AUTONOMIJA ŠKOLA

Autor(i)

  • Enes Huseinagić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v12i45.707

Sažetak

Decentralizacija je „mega trend“ u evropskom obrazovanju. Obrazovanje mora da bude jedno od najznačajnijih pitanja svakog društva. Savremenim generacijama obrazovanje treba da omugući djelotvorno komuniciranje sa svijetom. Osnov takvog obrazovanja dobiva se u školi, ali samo onda ako je ona savremeno i višestruko povezana sa lokalnom sredinom koja teži ka razvoju. Zato je neophodno izvršiti decentralizaciju svih obrazovnih institucija. Ona ne bi trebala da se realizira preko finansijskih i političkih projekcija, već u davanju autonomije, u „prebacivanju“ odgovornosti za kvalitet funkcioniranja sistema škole na niže nivoe odlučivanja. Stručnjaci definiraju tri oblika decentralizacije: dekoncentraciju, delegiranja i devoluciju. Decentralizacija obrazovnog sistema predstavlja djelotvoran instrument za unapređenje demokratskog učešća svih konzumenata obrazovne institucije u postupku donošenja odluka, te preuzimanju odgovornosti za ishode obrazovanja. Kako decentralizacija ima za svrhu prenijeti ovlaštenja i odgovornosti na školu, odnosno direktora škole, time bi se dobila pretpostavka za poticaj njenog razvoja „iznutra“, što vodi ka autonomiji škole. Autonomija se ostvaruje u određivanju ciljeva škole, kurikulumu, organizaciji rada, zapošljavanju i finansiranju.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Huseinagić, E. (2022). DECENTRALIZACIJA I AUTONOMIJA ŠKOLA. Novi Muallim, 12(45), 97–101. https://doi.org/10.26340/muallim.v12i45.707

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM