FAKE NEWS, SOCIAL NETWORKS AND INTERNET BOTS
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v19i74.1656Keywords:
information, social network, public opinion, fake newsAbstract
UDK 316.774:004.738.5
The phenomenon of fake news is a very specific phenomenon and its significance is gaining momentum in the last few years. However, the phenomenon itself has its roots in a period as early as the antiquity. This article aims at defining the term “fake news” and at answering the question – how can a news be fake, how we can recognise it, what is it that makes fake news spread so fast and what are the ways and the measures that individuals, organisations and institutions can take in order to prevent and suppress disinformation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.