THE BUSINESS ETHICS OF ISLAM IN THE CONTEXT OF THE CONTEMPORARY ECONOMIC TRENDS
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v15i58.230Keywords:
business ethics, social efficiency, Islamic economyAbstract
UDK 28:330
The main goal of this article is analysis of the most relevant business principles of Islamic economy in the context of contemporary economic trends. The most recent economic crises that we are still witnessing, has additionally highlighted all the weak points of the conventional economy and business ethics of the contemporary capitalism and the market economy. The mentioned crises also imposed the need for finding out alternatives that would humanise the existing economic system making it more ethical and socially responsible. In this context the Islamic economy proved to be a good example of joining business and moral principles.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.