MAKTAB CLASSES – BETWEEN THEORY AND PRACTICE
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v14i55.304Keywords:
makteb, theory, practice, Islamic Commmunity in BiHAbstract
Maktab is the beginning and elementary education institution at the level of jamaat within the Islamic Community in Bosnia and Herzegovina. Historically, maktab played an important role in the education process, representing the first, elementary and preparatory stage where youth learned the basic principles of the Islamic faith. This paper provides an insight in the maktab curriculum and specific aspects of practical maktab classes, as well as challenges faced by teachers.
Downloads
Published
02-08-2022
How to Cite
Sultanović, A. (2022). MAKTAB CLASSES – BETWEEN THEORY AND PRACTICE. Novi Muallim, 14(55), 15–19. https://doi.org/10.26340/muallim.v14i55.304
Issue
Section
MUALLIMOV FORUM
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.