CRITIQUE OF AUDITIVE ASPECT AND CONCEPT OF RELIGIOUS MUSIC
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v10i37.854Abstract
This article examines lack of critique of auditory aspect in the Muslim cultural systems. Additionally, this article criticizes concept of “religious music“ as something unsustainable. Being that the Islam is based on Revelation and Absolute Text which is transmitted through voice, it is astonishingly inadequate how Muslims treat the sound world barrier, the same one they conditioned by their own totalitarianism. Racket and vacuum, scream and muteness coincide in that field. Accordingly, to a certain degree, Ummah is surely crippled, regardless of its gigantic rage through fashionable theories of body according to which the voice represents an extension of the same.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.