PARTICIPATION OF THE STUDENTS IN CLASS DISCUSSION
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v10i37.862Abstract
The author examines positive cognitive and affective results of the class discussions on the students. She finds great challenges of this class method and analyses possible reasons for its negligible application in the practice. In the main part of the article, the author examines actions of the teachers that motivate students in class discussions and some specific techniques achieving this manifold useful goal. It also examines different backgrounds and indirect influences which are essential for students’ (lack of) participation in the class discussion. One reaches a conclusion that there is a need to encourage students’ participation in the discussion taking into consideration complexity of the factors enfolding it.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.